tisdag 20 september 2011

trötta

Noah och jag åkte iväg till storstaden idag mitt i värsta rusningen bara för att hamna i värsta rusningen så han satt på golvet och jag fick stå hela vägen, resultatet om vi tagit bil hade gjort att vi fått bilparkering ändå så.
Tåg var bäst för oss ändå.

Sen gick vi bort till läkarens mottagning, så glada vi blev för de tyckte att våra prickar såg bra mycket bättre ut eller ja nu är det inga prickar vi har längre utan mer öar.
Svårförklarat men det ser bättre ut och alla är nöjda och prickarna/öarna är inte lika ilsket röda längre.
Nu ska vi tillbaka på måndag och visa upp oss igen och fram till dess ska vi fortsätta med antibiotika och vanliga hudkrämer.

Sist vi var in var vi in på en butik med kroppsvård och en ung snygg tjej kom fram och fråga om jag ville ha hjälp, förklara lite om Noahs och mitt hudproblem och hon såg ju med hur vi såg ut och hon rekommendera genast en svensk duscholja som hon saluför och som hon själv använder som dessutom inte innehåller parabener.
Vi köpte den och alltså den är så härlig och jag lovar jag är i 7e himlen när jag kommer från duschen numer.
Innan ville varken Noah eller jag duscha för det gjorde onte när vattnet tog i huden trots att vattenstrålen knappt var på, men ja nu äter vi ju antibiotika och duschar med oljan och vi vill istället knappt sluta.

Idag gick jag in med en liten enkel blomma och med ett nytt problem för nu ska vi ha en lika superkräm fast utan kortison, vi vänta på vår tur och Noah sa nåt till mig på svenska och jag svarar som jag brukar, så blev det vår tur och "vår tjej" undrar lite hur jag kan svenska.
Berättar och då visar det sig att hon med är från sverige, superkul så innan vi kom därifrån hade hon rekomenderat en kräm som jag köpte och ska testa och på måndag när vi ska in ska vi ta en brunch.
Både Noah och jag tala om hur mycket vi älska duscholjan, så vi hoppas på krämen med nu.

Testas imorgon för efter lite klädinköp till barnen och tågresa hem är vi helt slut och nöjjer oss med en enkel dusch med vår älskade duscholja ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill kommentera ev svar finner du här sedan.

På återseende